عکس قطار شهری اهواز
- محمد علی
- 29 اسفند 1402
- 3 دیدگاه
گروه استان ها ـ رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: قفل متروی اهواز با تعیین تکلیف حقوقی پیمانکار طرح مشخص می شود، در حال حاضر برای احداث هر یک کیلومتر مترو اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال نیاز است.
همان طوری که در عکسها می بینید قسمتی از زیرسازی ریلها به علت عبور آب باران های فصلی خالی شده است و این میتواند علتی باشد برای خروج چندمین بار قطار اهواز تهران و یا تهران اهواز
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به روند اجرای پروژه قطار شهری اهواز گفت: آنچه در دست عملیات روسازی است 6.8 کیلومتر است همچنین 1.2 کیلومتر ریل را طول خط ریسه کردیم.
یکی از الزامات اغلب کلانشهرها برای کاهش گرههای ترافیکی و آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها، بهرهبرداری از قطار شهری است؛ بر همین اساس عملیات اجرایی متروی کلانشهر اهواز هم از بهمن ماه 85 آغاز شد؛ این پروژه قرار بود در 23 کیلومتر و 23 ایستگاه احداث شود، با وجود این امروز با گذشت حدود 16 سال از آغاز عملیات اجرایی، این پروژه در بهترین حالت 30درصد پیشرفت داشته است؛ شهرداری اهواز به عنوان کارفرما اعتقاد دارد شرکت «کیسون» به عنوان پیمانکار عملکرد قابل قبولی نداشته و پیمانکار میگوید شهرداری نه تنها اعتباری برای این پروژه پرداخت نکرده که حتی باعث شده تا شرکت سرمایهگذار چینی که با لطایفالحیلی توسط کیسون برای فاینانس این پروژه متقاعد شده بود، عقبنشینی کند و همان میزان پیشرفت که مورد رضایت نیست، با صرف هزینههای گزاف و دریافت تسهیلات بانکی توسط پیمانکار صورت گرفته است. به هر حال امروز شاهد یک پروژه نیمهکاره با اختلافات حقوقی بزرگ هستیم که نه شهرداری و پیمانکار را راضی کرده و نه دستاوردی برای مردم داشته است. «دنیایاقتصاد» برای پیگیری و روشن شدن زوایای ماجرا گفتوگوی مفصلی با رضا سعیدکار نایب رئیس هیاتمدیره شرکت کیسون انجام داده است.
مدیر کل راه آهن جنوب از خروج واگن انتهای ریل باس اهواز - اندیمشک از ریل خبر داد.
پس از فسخ قرارداد پروژه قطارشهری اهواز با شرکت کیسون توسط شهرداری اهواز، مقرر شد پرونده تعیین تکلیف متروی اهواز خارج از نوبت رسیدگی شود اما برای فعالیت مجدد این پروژه باید منتظر رأی دادگاه ماند.
رایگان ثبت نام کنید و اولین نفری باشید که از پست های جدید مطلع می شوید.